11 Ekim 2014 Cumartesi

VirtualBox içindeki sanal işletim sisteminin sabit diskini resize etme

          Virtual Box ile sanal makine oluşturma işlemi gerçekleştirirken sanal makinemizin sanal sabit sürücüsünün boyutunu megabayt cinsinden belirleriz. Bu sanal sürücü boyutu, sabit diskte depolanabilecek bir sanal makine dosya verisinin miktarını sınırlandırır. Sanal makinemizi oluşturduktan sonra bazı durumlarda sanal sabit diskte yere ihtiyacımız olabilmektedir. Virtual Box IDE'si arayüzü üzerinde ne yazık ki bu alanı değiştiremiyoruz. Bu sebepten dolayı farklı bir çözüm yolu bulmalıyız. Ben yakın bir zaman önce bu problem ile karşılaştım ve şu çözümü buldum. Gerçek işletim sistemim Windows 8.1'de sanal olarak çalıştırdığım işletim sistemi Ubuntu için cmd ekranını açarak aşağıdaki şekilde sabit diski resize ettim;

1.   İlk olarak cmd komut satırına, VBoxManage uygulamasının bulunduğu dizine geçmek için;

       cd C:\Program Files\Oracle\VirtualBox

yazıyoruz. Böylelikle bu dizin içerisindeki VBoxManage uygulamasını komut satırına direkt VBoxManage yazarak çalıştırabileceğiz. Sizin path'iniz farklı olabilir, buna dikkat edin.

2.   Cmd komut istemcisine ;

       VBoxManage modifyhd --resize <Ne kadar boyutlu olsun istiyorsanız (MB cinsinden)> "vdi uzantılı sanal makinezin path'i"

yazarak işlemi gerçekleştirebiliriz.




Yukarıda benim yaptığım örneğin ekran görüntüsü bulunmaktadır. Bu işlemde yetersiz alan resize etmek kayıplara yol açabileceğinden MB cinsinden olan değere dikkat edilmelidir. Gerçek işletim sistemi olarak ubuntu kullanıyorsanız uçbirime aşağıdaki şekilde komut yazmak aynı işlevi görecektir.

   VBoxManage modifyhd <sanal makinenin yolu> --resize <yeni size>

Tabiki bu komutu yazarken VBoxManage'in bulunduğu dizinde olmamız gerekmektedir. Eğer değil isek VBoxManage'in path'ini aynı bölüme çift tırnak işareti arasında yazarken işlem gerçekleşecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder