31 Mayıs 2014 Cumartesi

Visual Studio Setup dosyası hazırlamak...

 Merhaba, birazdan size Visual Studio IDE'si kullanılarak nasıl bir setup dosyası hazırlanıldığını kısaca anlatacağım. Ayrıntılandırılmış hali microsoft'un sitesinde veya başka sitelerde mevcut bulunuyordur. Bu işlemin ben localhostumda başlatılmasını istiyorum. İşe koyulursak önce hazırladığımız projenin adına sağ click yapıyoruz ve en alttaki Properties seçeneğini seçiyoruz.




Buradan en alttaki Publish seçeneğine tıklıyorum.


 Şimdi Publishing Folder Location setup'ımızı oluşturacağımız yolu belirliyoruz.


Burada localhostumda tuttuğum dizinleri görüntülüyorum çünkü bu dizin içine setupımı atacağım.


 Local IIS bölümünden mySetup dizinimi seçiyorum. Application Files... butonuna tıklayarak dizin içine aktarılacak dosyaları da görüntüleyebiliriz.


İsteyebileceğimiz bir çok ayarı bu arayüzden yine yapabiliriz. Kısaca bahsedersek Prerequisites butonuyla setupımızı çalıştıracak kullanıcıda olması gerekli olan bileşenleri belirleyebiliyoruz. Dilersek bunu siteden indirmesini ya da bizim dosyalarımız içinde bulunmasını ayarlayabiliyoruz. Updates butonuyla güncelleme işlelerinde yapılabilecek seçenekler yer alıyor. Dilersek bunları kendimize göre ayarlayabiliyoruz. Options bölümünde de ürünümüze isim verme gibi bir takım ayrıntı seçeneklerde bulunuyor. Şimdi ben hızlıca oluşturma işlemine geçeceğim.



Publish Wizard butonuna tıklayarak kalan default değerlerle işlemi ilerletiyorum. Açılan arayüzden Finish butonuna tıklıyorum ve Built edilme işlemini görüyorum.


Karşımıza localhost ekranı geldiğinde işlemimiz sonlandı sayılabilir. Şimdi buradan setup dosyamızı indirip çalıştırabiliriz.


Gördüğünüz üzere setup dosyasını indirip çalıştırdım ve projemi açtım. Benim ayrıntıya inmediğim yerlerde setup için farklı ayarlamalar yapıp bu işlemi farklı şekillerde de gerçekleştirebilirdik. Bu konuda anlatacaklarım bu kadar, kendinize iyi bakın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder